skithuset

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Toiletz Toiletz!

Av Lea - 7 februari 2010 18:22

Godkväll mina kära korskissare och skitstövlar.

Idag lyckades jag till min egen förvåning ta mig ur lägenheten och till Miljögården i Lund och Burlövcenter. Och självklart provade jag toaletterna!
Olyckligtvis fick jag inte med mig min mobil så kunde inte fota. Men ni får använda fantasin.

Miljögården i Lund, en plats för det moderna hushållet. Och självklart var inte de två toaletterna som fanns där sämre. Det fanns tvål, papper och papperskorg som en toalett behöver. Spegel över vasken är ju ett måste för många, sminket fixar inte sig själv än. Toaletten spolade dessutom bra och var inte så tröga som många brukar vara, man behövde inte hålla in knappen eller lyfta någon spak.
Overall var toaletterna bra och hyfsat fräsha. Men de var inte handikapp anpassade och ganska så trånga vilket är ett minus.
Så, Miljögårdens toaletter får av mig:

        

3 toalettborstar av 5! Varför? För även handikappade borde kunna gå på toa.


Och då kommer vi till toalett #2.

Burlövcenter, en plats för många vanliga varukedjor som H&M och Lindex. Och Coop... myes. Det fanns 11 - 12 toaletter (jag räknade snabbt, kan ha missat) som var ganska lagom stora och det fanns även handikappanpassade toaletter. Det var dock inte vad jag hoppats på. Sönderslagna eller öppna eluttag, papper och vatten på golvet, urin på toalettsitsen och antagligen på golvet, tvål som verkar ha frätt på handfatet och överfulla papperskorgar. Jag har även varit med om toaletter som smäller när man öppnar dörren. Och visst är det en stor galleria men då får man anställa fler som håller rent, för det är snuskigt och nästan lite farligt eftersom det är hårt cementgolv om jag minns rätt. Vem vill halka i en urinpöl och slå huvudet i ett smutsigt cementgolv? Speciellt när det verkar som om de tagit bort larm-knappen och lämnat ett öppet hål.
Jag blev väldigt besviken och om ni någonsin tar er ut till Burlövcenter ta med er desinfektionsmedel eller våtservetter så att ni kan torka av era händer ordentligt efteråt. Och p.g.a detta måste jag tyvärr ge Burlövcenter:

2 toalettborstar av 5.

Det här var allt från mig tillsvidare.
Följ mig ner i toalettskålarnas djup när jag letar upp de bästa och sämsta toaletterna i Sverige.

Ha det bra och torka händer och rumpa ordentligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lea - 5 februari 2010 21:56


Hejsan kära bloggläsare ~ Namnet Skithuset kanske förvirrar er? Får er att undra vilket jävla pucko som döper sin blogg till det? ... well ... alltså ... svaret på det fär väl vara: Jag.Jag hade länge funderat på att starta en blogg om ett lite annor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards